Hoe moet je spaghetti eten???? - Reisverslag uit Greve in Chianti, Italië van Mariska Rubbens - WaarBenJij.nu Hoe moet je spaghetti eten???? - Reisverslag uit Greve in Chianti, Italië van Mariska Rubbens - WaarBenJij.nu

Hoe moet je spaghetti eten????

Blijf op de hoogte en volg Mariska

24 April 2013 | Italië, Greve in Chianti

Hallo lezers,

Gisteren ben ik aangekomen in Italië. Toen ik aankwam op het vliegveld was er nog niet niemand. Mijn batterij van telefoon was bijna leeg, maar kon nog snel bellen. Gelukkig was er al iemand onderweg en binnen 5 min. was tie der ook al. Ik had me eigenlijk voorbereid op een Nederlander die me kwam halen, maar nee hoor een echte Italiaan. Hij kon gelukkig een beetje Engels en hielp me meteen met me koffer. Het was toen nog 2u rijden naar de camping. Onderweg zij tie we maken een stop bij mn ouders. Wat wil je drinken koffie? Maar nee ik heb nog nooit koffie op. Toen vroeg tie koffie met melk etc. Dus toen vertelde ik maar dat ik het nooit op had. Hij zij dat leer je nog wel dus ik ben benieuwd. Toen zij tie wil je dan thee? En ik lus ook geen thee maar ik zij toch maar oké is goed want durfde geen nee meer te zeggen. Dus aangekomen bij een café (dus toch niet bij de ouders thuis). Bij dat café waren zijn ouders en meteen voorstellen etc. in het Italiaans wat ik natuurlijk niet snap. Ze vroegen nogmaals wat ik wou drinken en ik zij sinas en die kreeg ik gelukkig ook hihi! Daarna reden we door naar de camping, meteen iedereen vriendelijk en voorstellen, maar iedereen hier is Italiaans. Behalve de directeur is Nederlands maar die was er toen niet. Meteen aan de bak met mijn goede Engels. Ze zijn allemaal heel vriendelijke en aardig en begrijpen ook wel dat ik geen Italiaans spreek. Het was ongeveer 7u dat ik in mijn jawel eigen bungalow zat. Het is wel een oude bungalow en er zit een mierennest, maar prima te doen. Rond 9u gingen we pas eten en ik mog kiezen want het was mijn 1e dag (normaal kiest niemand) We eten altijd in de middag en avond in het restaurant dus prima eten. Ik had gekozen voor spaghetti. Dus ik wou beginnen met mijn eten en pak "gewoon" mijn vork en MES. Maar dit mag absoluut niet in Italië je moet alleen eten met je vork. Dus hun meteen NONONONONO!!! Maar wel op een leuke manier. Daar is mijn blunder 1 en degene die mij kennen weten dan vast wel wat voor kleur mijn hoofd had. Ik schrok eerst wel maar het was wel grappig. Dus toen maar aan de bak met alleen een vork. (vandaar de titel) Rond 12u was ik terug in mn bungalow en lekker mn bed in. Helaas is het hier niet geïsoleerd dus het was onwijs koud. Want mijn kachel had ik eerder al uitgezet omdat ik het zo warm vond. Kon ik beter niet doen. Na een redelijke nacht ging ik om 9u naar de receptie. Hier kon ik vandaag meekijken, vragen stellen en in het systeem werken. De uitleg allemaal in het Engels. om 1u gingen we met zn alle lunchen. Er waren 2 Nederlanders die vorig jaar hier stage hadden gelopen. Zij spreken nu vloeiend Italiaans en ze kwamen even kijken hoe het er hier aan toe ging. Na het middag eten moest ik in het restaurant helpen. Bestek schoonmaken en de menu's in elkaar zetten. Later het dakterras klaarmaken. Ze zijn hier flink aan het verbouwen want het wordt meer dan 2x zo groot dan eerst. Deze vrijdag moet dit allemaal af zijn want jawel zaterdag dan komen er NEDERLANDERS!! Want die hebben dan natuurlijk vakantie. Dit lijkt me wel erg leuk om hun dan welkom te heten. Nu was ik rond 6u klaar en kreeg ik mijn wifi code, dus even geskypt met het thuisfront. Nu zit ik nog op mn terrasje toe te kijken hoe 2 ratten in de bergen aan het vechten zijn en mijn verhaaltje aan het typen. De camping ligt onwijs afgelegen en zonder auto ben je eigenlijk nergens. Dus stappen zit er niet in, ik denk dat ik niet of bijna niet van de camping afkom. Dus voor degene die denken dat ik een Italiaan aan de haak gaat slaan, de kans is klein want dan moet ik die hier op de camping tegen komen. Mn Collega's zijn de meeste 30+ en een gast zijn veel toeristen en dat mag natuurlijk niet. Over een half uurtje ga ik weer naar het restaurant om te kijken of het eten al klaar staat!
Ciao en nog veel lees plezier!

Mariska

  • 24 April 2013 - 20:11

    Natasja:

    hahaha. kneusje. dat kan je ook alleen eten met een lepel en vork.
    ik kan dat niet anders hoor. XD

  • 24 April 2013 - 22:28

    Leni:

    Nou nou, je hebt al genoeg mee gemaakt zeg, maar als je toch niet kunt stappen kan je goed je Italiaans leren.
    Verder veel plezier en groetjes

  • 25 April 2013 - 09:03

    Annoeska:

    Wel veel beter dat je in een bungalow zit i.p.v. in een tent.
    Is het naast het uitzicht op de ratten wel mooi daar?

    XX

  • 25 April 2013 - 16:55

    Nadia:

    Klinkt goed Mariska!
    Leuk hoor je eigen bungalow en bijna alleen maar Italianen op de camping. Dan kan je goed Italiaans leren.
    Geniet van je stage!

  • 25 April 2013 - 17:07

    Mariska Rubbens:

    Natasja: Nee hoor dat is toch echt de bedoeling alleen met een vork te eten.
    Annoeska :Vanaf me bungalow niet super uitzicht, ik ga zo een rondje lopen en dan zal ik is wat foto's maken en erop zetten.

  • 25 April 2013 - 21:58

    Mama:

    Mooi verhaal meid, ik kijk uit naar het volgende verhaal.

Verslag uit: Italië, Greve in Chianti

Mariska

Actief sinds 18 April 2013
Verslag gelezen: 795
Totaal aantal bezoekers 10189

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 02 Mei 2015

Stage Oostenrijk

18 April 2013 - 29 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: