Mari - Reisverslag uit Cavriglia, Italië van Mariska Rubbens - WaarBenJij.nu Mari - Reisverslag uit Cavriglia, Italië van Mariska Rubbens - WaarBenJij.nu

Mari

Blijf op de hoogte en volg Mariska

01 Mei 2013 | Italië, Cavriglia

Hallo lezers,
e
Ik probeer ongeveer iedere week wat te schrijven. Maar vergeten niet dat ik eerder 50u dan 40u per week werk. Omdat we laten eten en het opruimen etc. lig ik ook vaak pas rond 11, 12u in mn bed. Dan ben ik blij dat ik lekker naar mn bedje kan. Maar nu klink dit allemaal heel negatief, maar al die uren dat ik werk en met mn collega's ben heb ik het onwijs naar mn zin. Binnenkort zal ik vast wel een dagje vrij zijn. Dan wil ik graag naar Siena toe, om daar wat dingen te bezichtigen. Wel even kijken hoe want het is hier wel heel erg achteraf. 1 heel groot voordeel, ik kan niet uitgaan in een stad of winkelen etc. dus ik geef alleen geld uit aan wat boodschappen. Veel boodschappen hoef ik niet te doen want middag en avondeten krijg ik. En wat voor eten dat ik krijg? Iedere avond gemaakt door de chef van het restaurant dus altijd goed. Vaak pasta, lasagne of pizza. Bijvoorbeeld gistermiddag had ik spaghetti, en gisteravond lasagne had ik de lasagne op komt er nog een bak friet voor je neus, maar dat hoef ik dan toch echt niet meer. Ze eten hier normaal gesproken in middag en avond 5 gangen. 1e gang niet pasta gerecht, 2e gang pasta/pizza etc. 3e gang salade of friet, 4e gang een dessert en 5e gang koffie. Ook staat er ALTIJD droogbrood op tafel waarbij je zelf olie en peper en zout op moet doen, maar dit vind ik niet zo lekker. Vanmiddag hadden we gegrilde kip met sla tot nu het gezondste wat ik op heb denk ik. Het eten ben ik eigenlijk al wel gewend, alleen krijg ik niet zoveel op als de rest. Helemaal gewend ben ik het niet want ik vind dat zij rare gewoontes hebben maar hun waarschijnlijk van mij. We kregen spaghetti en ja nu eet ik alleen met een vork haha, dat gaat al steeds beter, en daarbij een bak met stukjes tomaat. Dus ik pak dat en denk lekker bij mn spaghetti. Maar nee alle gerechten hoor je hier apart te eten om de smaak goed te proeven, dus ook dat mocht niet. De pizza snijden de meeste in 4 stukken en eten het met de handen. Ook pennen eten ze alleen met een vork. Inmiddels ben ik al 2x verhuisd, eerst zat ik in bungalow 6, toen ging ik naar bungalow 1 en nu zit ik in bungalow 5. Dit is vanwege gasten etc. In bungalow 6 en 1 zaten overal mieren maar daar hebben meerdere last van. Nu heb ik in bungalow 5 nog geen gezien. Ook is er een nieuwe badmeester gekomen. Hij is onwijs knap en rond de 25 denk ik. Hij kwam zich voorstellen bij de receptie en toen tie weg was zijden mijn collega's van rond de 40 zoooo die is knap he. Dus ik zij jaaaaa, dus hun jaaa is voor jou en nu willen ze mij aan hem koppelen. Maar ik zij nou denk ik iets te oud toen zijden ze ach voor 1 zomer wat maakt het uit, hahaha super grappig dus allemaal. Ook ben ik al vele beesten tegen gekomen, mieren, muggen, lama's en soort salamander, hagendis iets zat ineens op mn terras. Ook was er net een grote wesp binnen, ik heb er een bak opgezet en rustig naar buiten geschoven. Vanwaar de titel? Ze korten hier de namen af ik word dus Mari genoemd. Gisteren was het natuurlijk Koninginnedag/koningsdag, ook hier hebben een feestje gebouwd. Van 4 tot 6 was het feest bij de bar met gratis Spritz, cola, lemon en oranje hapjes. Spritz is met alcohol en rode kleur, dat mengde je met witte wijn en waren de drankjes oranje. Want op de camping zitten nu onwijs veel Nederlanders. Er waren ook best wel wat mensen gekomen en iedereen leerde elkaar zo een beetje kennen. Ik vond het ook erg gezellig omdat ik gewoon Nederlands kon praten. Er zijn ook Nederlanders die in Noordhoek hebben gewoond en ook op Markland College hebben gezeten. Dus dat is wel erg grappig. Wat ik soms nog wel wennen en raar vind is dat de Italianen heel erg handtastelijk zijn: knuffelen, zoen op je wang, voorhoofd geven, je vaak aaien en vast houden of ook in je wangen knijpen (ook die je nog maar 5 min. Ken) Maar ze bedoelen het super lief en goed, ik heb dit liever dan dat ze afstandelijk zijn en bijna niks zeggen. Ze willen me erg graag koffie en wijn leren drinken wat koffie drink iedereen veel en deze streek is een wijnstreek. Ik drink nu een latte macchiato, dat is veel melk met een beetje koffie. Ik had 1 slokje rode wijn op, maar dat beviel me niet erg goed haha. Je mag hier trouwens pas drinken als je 18 ben dus officieel mag ik het nog helemaal niet.

Dit was mijn verhaal van de afgelopen week ongeveer wel, tot de volgende x en veel lees plezier.

Ciao!
Mariska (Mari)

  • 01 Mei 2013 - 18:38

    Corine:

    Hee Maris,

    Leuk om dit te lezen. Zo te zien heb je het erg naar je zin!
    Geniet van de tijd daar en van de lekkere badmeester ;)

    X

  • 03 Mei 2013 - 21:40

    Mama:

    Gelukkig heb je het helemaal naar je zin, maar vaak wel hard werken. Weer een leuk verhaal en doe maar rustig aan met de badmeester.
    Groetjes mama.

Verslag uit: Italië, Cavriglia

Mariska

Actief sinds 18 April 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 10171

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 02 Mei 2015

Stage Oostenrijk

18 April 2013 - 29 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: