Heb je een föhn nodig? - Reisverslag uit Cavriglia, Italië van Mariska Rubbens - WaarBenJij.nu Heb je een föhn nodig? - Reisverslag uit Cavriglia, Italië van Mariska Rubbens - WaarBenJij.nu

Heb je een föhn nodig?

Blijf op de hoogte en volg Mariska

06 Mei 2013 | Italië, Cavriglia

Hallo lezers,

Afgelopen weekend zijn vele gasten vertrokken dus nu is het een stuk rustiger op de camping. Wel is er voor mij altijd nog veel te doen en vol op werk dus hoef me eigen echt nog niet te vervelen.
Gisteren had ik een heerlijk rustig dagje. Tot half 11 zat ik bij de receptie. Internet werkt niet goed daar en als dat niet werkt is er weinig te doen. Ze zijn er mee bezig om het op te lossen, maar veel werk was er dus niet. Toen om half 11 ging ik met Jeroen (mijn baas) mee naar Montevarchi dat is een klein stadje. Ze hebben daar een onwijs grote supermarkt. Dit was 1e keer dat ik buiten de camping was dus dat was wel leuk. Ook met de auto reden we natuurlijk tussen de bergen dus ik heb weer een mooi stukje natuur gezien. Hijzelf ging naar OBI dat is soort formido maar dan groter. En daar naast zat de grote supermarkt COOP waar ik zelf een kijkje ging nemen. Even wat make-up remover en wattenstaafjes gehaald. Aangekomen bij de kassa. Dan merk je meteen dat je in Italië bent want wat ging dat sloom zeg. In Nederland moet je zo snel mogelijk kassa draaien en hier leek het wel een wedstrijd zoo langzaam mogelijk. Ook krijg je overal een bonnetje en die moet je overal ook meenemen. Al neem je alleen een glaasje water, het bonnetje moet je aannemen. Vandaag is het bewolkt en nu valt er veel regen. Morgen wordt het onwijs slecht met onweer en regen en vanaf woensdag beter. Het werken gaat al wel beter en ik kan al meerdere dingen. In het restaurant vind ik nog wel lastig. Iedereen daar heeft horeca ervaring maar het is tijden diner altijd druk. Dus weinig kans om uitleg te krijgen. Maar ook dat gaat wat beter. Volgende week zal het nog rustiger zijn op de camping dus dan is er wel tijd voor goede uitleg. Vanmorgen tot half 3 receptie gedraaid en vanavond om 6u in het restaurant/bar aan de start. Er is een supriseparty want 1 van de eigenaren is jarig (ook Nederlands) en zijn vrienden zijn er nu een weekje om te helpen met het opbouwen van de camping. Het zal ongeveer wel een uurtje of 11 worden als ik klaar ben. Ze zijn hier druk aan het bouwen maar dat moet voor het hoogseizoen allemaal af zijn. Morgenochtend moet ik om 8u van start voor het ontbijt in het restaurant, dat heb ik nog niet gedaan dus ik ben benieuwd. Verder zijn er nog steeds vele Nederlanders. Vaak loop je een rondje op de camping en een praatje hier en daar vinden ze leuk. Ik weet ook al steeds meer vragen te antwoorden en dus de gasten beter te helpen. Morgen komt een klasgenootje Simone aan. Dan ben ik niet meer de enigste aan tafel die geen Italiaans verstaat. Zij komt bij mij tijdelijk in mijn bungalow. Wordt het wat drukker dan gaan we apart naar een caravan. Verder had ik in de ochtend gewoon gedoucht. Even ontbijten en toen naar de receptie maar mijn haar was nog nat. In Nederland is dat redelijk normaal en kan dat gewoon. Maar hier in Italië NO WAY. Ze waren helemaal bezorgd en geshockt want hier denkt men dat je doodziek wordt met nat haar. Jeroen legde even uit dat dat in Nederland redelijk normaal is al is het onder nul. Ze wouden me allemaal een föhn geven maar ik vond dat niet echt nodig, haha die Italianen ook he. Met zo iets merk je dan toch wel dat de cultuur toch verschillend is. Ook was ik afgelopen week een dagje vrij. Ik dacht even een uurtje in de zon en natuurlijk was ik meteen een kreeft. Even terug naar mijn bungalow en ingesmeerd met factor 50 en kon ik weer terug in de zon. Die Italianen hebben daar allemaal geen last van, dus die zaten allemaal te lachen. Ook drukte ze op mijn rode huid dat het dan zo snel van wit naar rood ging en dat vonden ze wel grappig, maar ze hadden ook wel een beetje medelijden met me. Ik vond zelf dat ik niet eens erg verbrand was, maar hun daar in tegen wel. Helaas was er geen aftersun of bodylotion in het winkeltje, maar dat zou nog wel binnenkomen. Aan mijn verslag van school ben ik inmiddels ook begonnen en dat is toch meer dan ik dacht, dus daar ga ik zometeen weer mee aan de slag.

Dit was mijn verhaaltje van de afgelopen week wel weer, tot de volgende keer en veel lees plezier!

Ciao!
Mariska

  • 06 Mei 2013 - 23:23

    Papa:

    Leuke verhalen schrijf je. Hieruit is goed te merken dat je het prima naar je zin hebt. Elk land heeft zijn eigen cultuur en gewoonten, waar je nu achter komt. Dit is alleen maar leuk en zo leer je de italianen ook beter kennen wat hun gewoontes zijn. Je hebt een leuke mooie tijd waar hard gewerkt moet worden. Met Simone wordt het zeker leuker en fijner. Ik wacht met belangstelling je nieuwe verhaal af. Papa

  • 09 Mei 2013 - 19:18

    Kees Vermue:

    Mooi verslag. Je kunt er wel een boek over schrijven straks! Werk ze en nog veel plezier.

Verslag uit: Italië, Cavriglia

Mariska

Actief sinds 18 April 2013
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 10169

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 02 Mei 2015

Stage Oostenrijk

18 April 2013 - 29 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: