Verloop eerste daagjes! - Reisverslag uit Bürserberg, Oostenrijk van Mariska Rubbens - WaarBenJij.nu Verloop eerste daagjes! - Reisverslag uit Bürserberg, Oostenrijk van Mariska Rubbens - WaarBenJij.nu

Verloop eerste daagjes!

Blijf op de hoogte en volg Mariska

05 December 2014 | Oostenrijk, Bürserberg

Gutentag!

Afgelopen woensdagmiddag ben ik goed aangekomen op het park samen met pa. We werden meteen goed opgevangen en meteen het appartement laten zien. Ik heb het hier onwijs luxe. Een zithoek met NL televisie, een keuken met elektische kookplaten, vaatwasser, oven, magnetron en koelkast. Ook nog een eethoekje en dan een grote slaapkamer. Deze deel ik met me stagegenootje Sophie die afgelopen donderdagmiddag is aangekomen samen met Bjorn waarmee ik ook het appartement deel. Er zijn 2 slaapkamers met ieder ook nog een eigen badkamer. Papa is donderdagochtend op de trein gestapt naar Zevenbergen en savonds weer goed aangekomen. Vandaag hebben we een grote rondleiding gehad over het park en ook in de omgeving, met veel informatie. Erg leuk om al de informatie te zien. Ik zit hier in een super mooie omgeving en ook erg gezellige collega's. Ook bestaat de sinterklaas hier en vandaag ook gezien. Hierna gingen we even boodschappen doen. Helaas ligt er nog geen sneeuw wel zal dit binnenkort gaan vallen dus ben benieuwd. Wat erg leuk is, dat we de skipas krijgen, ski's gratis kunnen lenen en ook als het rustig is gratis lessen kunnen volgen. Alles is hier redelijk nieuw en de begeleiding is top! Natuurlijk is het wel even wennen dat alles in Duits word gesproken. Verstaan gaat al aardig goed, alleen terug praten is nog wel een beetje lastig, maar dat is gewoon doen en komt het goed! Vandaag werden we uitgenodigd om te eten met de collega's. Dit was erg gezellig en ook goed voor mijn Duitse taal, zo leer de collega's goed kennen, die allemaal erg vriendelijk en open zijn! Ook hadden ze een typisch Oostenrijkse snap, dat is een sterk drankje maar erg lekker! Maandag hoeven we pas te beginnen met werken dus nu nog een rustig weekend. Morgen gaan we dan ook lekker op pad en leuke dingen doen, en misschien zelfs wel op stap! Dus tot nu toe vermaak ik me prima, en nu nog wachten op de sneeuw, dat ik kan beginnen met skieën haha!

Tschüss,
Mariska

  • 06 December 2014 - 13:38

    Papa:

    Geniet van je vrije weekend, want de drukte zal nog wel komen. Het zag er inderdaad allemaal mooi en goed georganiseerd uit. Hopelijk kan je spoedig zelf ook skiën, maar dan moet je geen snap vooraf nemen. Tot ziens papa

  • 06 December 2014 - 19:27

    Petra:

    Hòi Mariska,
    Heel veel succes en veel plezier in Oostenrijk.

    groetjes Ad, Petra en Youp

Verslag uit: Oostenrijk, Bürserberg

Mariska

Actief sinds 18 April 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 10174

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 02 Mei 2015

Stage Oostenrijk

18 April 2013 - 29 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: